+45 56 29 72 36 mail@topmanager.dk

En god business case

Det er en god business case at implementere TOPmanager®

Der er rigtig gode penge i at anvende TOPmanager® – altså ét samlet ledelsessystem i virksomheden.

Den største gevinst ved at gå fra flere systemer, et mangelfulgt system eller fra et papirbaseret ledelsessystem til ét elektronisk ledelsessystem er den store tidsbesparelse.

På forespørgslen om hvad udvalgte kunder mener, at de har sparet i tid ved at anvende TOPmanager® kommer svaret meget hurtigt. Vi har kunder, som uafhængigt af hinanden udtaler, at de har sparet 50-70% af den tid de tidligere brugte på at arbejdede med deres ledelsessystem ved at implementere og benytte TOPmanager® i virksomheden.
50-70% svarer ofte til besparelser på op til 500.000 kr. om året i større virksomheder *)

Tidsbesparelsen ligger i at bevare overblikket, at kunne se status og nemt at kunne følge op 
Det er jo ikke skrivelsen af den enkelte procedure, der er hurtigere, men hele koordinationen, overblikket, træningen i systemet, status på afvigelser, logning af historik på dokumenter og risikoanalyser og håndteringen af audits, som skaber tidsbesparelsen. 

Rikke Molter, Knudsen Extrusion ApS
Vi har helt sikkert sparet 50-60% i forhold til den tid vi anvendte før i tiden i vores papir- og excelbaserede ledelsessystem. Det tager den samme tid at formulere og beskrive en procedure som det gør i word, men overblikket og status på den enkelte dokumenter, træninger, afvigelser er blevet meget mere overskuelig og dermed hurtigere. 

Christina Præstegaard, Metalcolour a/s 
Mit bedste og mest kvalificerede bud på den tid vi har sparet i Metalcolour er et sted på +60%. Vi havde før i tiden et papir – (word- og Excelbaseret) kvalitetsledelsessystem og det er blevet meget nemmere nu med TOPmanager®. Vi benytter os af alle de features, der er i TOPmanager® og det giver os et rigtig godt billede af situationen. Det er nemt at arbejde i. Vi oplever også fra tid til anden, at få ros fra vores eksterne auditorer på netop at anvende TOPmanager® for som de begrunder det: softwaren giver en rigtig god fremstilling af procedurer, audits, kompetencer og ikke mindst dokumentation af vores ændringer.
Den store tidsmæssige besparelse af især min egen tid som kvalitetschef og som ansvarlig for kvalitetsledelsessystemet, men også vores fabrikschef og de øvrige lederes tid med kvalitetsledelsessystemet har selvfølgelig været værdifuld for os – den tid har vi kunne anvende på andre projekter. 

Med TOPmanager® får I ikke bare et effektivt overblik og hjælp til koordinering – I får også konkrete besparelser. Vores kunder har oplevet at reducere den tid, de bruger på styring af processer, afvigelser, risici, audits og certificeringer, med 50-70%, hvilket ofte svarer til besparelser på op til 500.000 kr. om året i større virksomheder.

Med færre ressourcer bundet i administration kan I i stedet fokusere på at skabe værdi og vækst.

Hvorfor er besparelsen kr. 500.000,-

Beløbet 500.000 kr. om året er baseret på et estimat, der afspejler den potentielle værdi, som virksomheder kan opnå ved at reducere administrative byrder og optimere arbejdsgange med TOPmanager®. Her er grundene til, at beløbet er kr. 500.000,-

1. Typisk tidsbesparelse

  • Når TOPmanager® reducerer tidsforbruget med 60-70%, vil dette have en betydelig økonomisk effekt, især i virksomheder med komplekse processer eller flere ISO-standarder.
  • Hvis eksempelvis 2-3 medarbejdere bruger 20 timer om ugen på ISO-relaterede opgaver, og tidsforbruget halveres, frigøres 20-30 arbejdstimer pr. uge.

2. Timeløn og overhead

  • Hvis en medarbejders samlede timeomkostning (inkl. løn og overhead) ligger på fx 400-500 kr., kan 20-30 sparede timer pr. uge hurtigt nå op på omkring 400.000-600.000 kr. årligt i besparelser.

3. Større virksomheder som målgruppe

  • Besparelsen er særlig markant i virksomheder med større ledelsessystemer, hvor flere personer er involveret. Større virksomheder kan lettere opnå en samlet besparelse på kr. 500.000 eller mere.

Er I en virksomhed med 50 ansatte vil besparelsen typisk være kr. 120.000 – 200.000 pr. år.

 

Kontakt os på telefon 56297236, hvis du vil høre yderligere om mulighederne i TOPmanager®.