Afvigelser
I TOPmanager® er det nemt at registrere en afvigelse. Det kræver kun få klik, så er afvigelsen registreret og blevet en del af systemet. Alle afvigelser tildeles et unikt nummer. Da oprettelse sker nemt, er incitamentet stort for at alle medarbejdere kan oprette afvigelser, som de enten selv eller en anden medarbejder kan arbejde videre med. Superbrugere har muligheder for at oprette forskellige typer af afvigelser, forskellige fejlkategorier, forskellige afdelinger osv.
Afvigelser har forskellig status afhængig af, hvor langt afvigelserne er i behandlingsprocessen. Der arbejdes med følgende status:
- Oprettet
- Igangværende
- Afventer
- Afsluttet – klar til opfølgning
- Afsluttet og fulgt op.
På afvigelserne er det muligt at arbejde med og dokumentere årsagsanalyser og værktøjer som 5 x Hvorfor og Fiskebensdiagram er tilgængelige værktøjer.
Der kan igangsættes opgaver på afvigelserne ligesom de ansvarlige for opgaverne påmindes i ledelsessystemet. Der kan også kvitteres for at opgaverne er løst.
TOPmanager® bidrager også til at dokumentere opfølgningen på effekten af de implementerede handlinger
Har du behov for at dokumentere dine afvigelser i et internationalt format kan 8D aktiveres.