+45 56 29 72 36 mail@topmanager.dk

Afvigelser

I TOPmanager® er det nemt at registrere en afvigelse. Det kræver kun få klik, så er afvigelsen registreret og blevet en del af systemet. Alle afvigelser tildeles et unikt nummer. Da oprettelse sker nemt, er incitamentet stort for at alle medarbejdere kan oprette afvigelser, som de enten selv eller en anden medarbejder kan arbejde videre med. Superbrugere har muligheder  for at oprette forskellige typer af afvigelser, forskellige fejlkategorier, forskellige afdelinger osv.

Afvigelser har forskellig status afhængig af, hvor langt afvigelserne er i behandlingsprocessen. Der arbejdes med følgende status:

  • Oprettet
  • Igangværende
  • Afventer
  • Afsluttet – klar til opfølgning
  • Afsluttet og fulgt op.
Afvigelser registreres nemt i TOPmanager®

På afvigelserne er det muligt at arbejde med og dokumentere årsagsanalyser og værktøjer som 5 x Hvorfor og Fiskebensdiagram er tilgængelige værktøjer.

Der kan igangsættes opgaver på afvigelserne ligesom de ansvarlige for opgaverne påmindes i ledelsessystemet. Der kan også kvitteres for at opgaverne er løst.

TOPmanager® bidrager også til at dokumentere opfølgningen på effekten af de implementerede handlinger.

Har du behov for at dokumentere dine afvigelser i et internationalt format kan 8D aktiveres.

En video om oprettelsen af en afvigelse.

Se i detaljer hvordan du opretter en afvigelse. Med redskaber som 5xWhy og Fiskebensdiagram. Igangsæt opgaver hos kolleger og send afvigelsen til den ansvarlige medarbejder (4 minutter og 40 sekunder).

Lad os fortælle om mulighederne for hvordan TOPmanager® kan optimere virksomheden.
Kontakt os i dag og hør mere om TOPmanager®